Waar kan ik in België voedingsvezels kopen of bestellen?

Hallo,

weet iemand waar ik in België voedingsvezels kan kopen of bestellen via het internet?

Ik vind namelijk zilvervliesrijst ontzettend duur en wil gewoon witte rijst blijven eten, maar aangezien er in zilvervliesrijst meer vezels zitten wil ik graag extra vezels in mijn witte rijst doen.

Daarom vroeg ik mij af waar ik voedingsvezels kan kopen of bestellen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Op verzoek ;) ook maar als antwoord:
Zou dat echt de goedkoopste zilvervliesrijst zijn in België? In Nederland heb je ook wel zo’n dure, maar ook bijvoorbeeld 500 gram voor 90 cent.
Zilvervliesrijst bevat overigens nog veel meer positiefs vergeleken met witte rijst dan alleen vezels, in witte rijst is ook 90% ofzo van alle vitamines en mineralen weggeslepen.

En als je de rijst nadat je het hebt afgegoten in een grote maatbeker doet, kijkt hoeveel ml het in totaal is, dat cijfer deelt door het aantal dagen, en dan met een opscheplepel eruit schept en in een bakje doet tot je ongeveer die hoeveelheid weg hebt gehaald?
Of hetzelfde maar dan met een weegschaal en dan dat gewicht in elk bakje doen.
Of een opscheplepel pakken, en telkens in elk bakje 1 lepel scheppen, aan het einde van het rondje als er nog veel over is weer in elk 1 opscheplepel doen en als er maar weinig over is in elk een halve opscheplepel doen, etc.?
Als je vaak dezelfde rijst gebruikt, hoef je bovenstaande dingen niet elke keer weer te doen, na een paar keer weet je hoeveel gram/lepels/ml een portie rijst voor 1 dag is (desnoods hang je een briefje in je keuken), en hoef je per dag alleen die hoeveelheid te pakken.
Het zijn maar wat losse ideetjes, maar misschien zit hier iets bij dat voor jou zou kunnen werken?
Het is natuurlijk iets meer werk dan met die builtjes, maar het is in een paar minuten gedaan, en heeft als voordeel dat je veel meer vrijheid hebt om elke dag net iets meer of minder dan een builtje te nemen als het eigenlijk net iets teveel of te weinig voor je blijkt, je een stuk goedkoper uit bent, en dat je niet elke dag dat rare kunststof meekookt (het zal vast bewezen zijn dat het op korte termijn geen kwaad kan, maar het zou mij niks verbazen als ze er over 10 jaar achterkomen dat als je het constant gebruikt het toch niet zo goed voor je blijkt te zijn).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Terecht verzoek. Je commentaar, weliswaar in etappes en interactie gegeven, vormt een uitstekend antwoord op de vraag. +1

Andere antwoorden (1)

Bij ons in BE zijn die te koop in de natuurvoedingswinkel.